Leerkracht begeleiding
Suzanne, met haar diepgaande didactische kennis, begeleidt leerkrachten bij het omgaan met hoogbegaafde kinderen in de klas. Haar aanpak is zowel verrijkend als empathisch, gericht op het creëren van een inclusieve leeromgeving waarin elk kind gedijt.
Ze begrijpt de unieke behoeften van hoogbegaafde leerlingen en deelt theoretische inzichten, maar biedt ook praktische strategieën en tools. Suzanne spoort leerkrachten aan om flexibel te zijn in hun lesmethoden en uitdagende taken te integreren die de nieuwsgierigheid en creativiteit van deze leerlingen stimuleren.
Suzanne observeert klassen, werkt direct met leerkrachten samen en biedt feedback. Ze begeleidt hen bij het aanpassen van lesplannen en activiteiten om de ondersteuning voor hoogbegaafde leerlingen te verbeteren. Haar ondersteuning omvat niet alleen het academische maar richt zich ook op sociaal-emotionele aspecten, waardoor leerkrachten een ondersteunende omgeving kunnen creëren voor deze kinderen.
Dankzij Suzanne voelen leerkrachten zich zelfverzekerder en beter voorbereid om hoogbegaafde leerlingen te ondersteunen. Dit resulteert in een meer inclusieve klasomgeving waarin elk kind wordt aangemoedigd om zijn volledige potentieel te bereiken, terwijl de specifieke behoeften van hoogbegaafde leerlingen worden erkend en aangepakt.